Monday 19 August 2013

Penangan 5 tahun tak buat open house

bukan open house umah aku
tapi umah mertua aku
sabtu lepas..
gigih le aku jumaat malam tu menggentel begedil ngan biras aku
sebab da janji kan aku yg kena masak soto

bangun pepagi tu, laju je g pasar beli ayam
4 ekor aku standby utk buat soto
banyak ke x..aku x sure
sebab ade menu2 tambahan lain kannn
nasi beriani 100 org nye makan, sate 500 cucuk, roti jala 300 keping , nasi impit, rendang ayam, kari ayam, kuah kacang, lemang,buah-buahan, kek

majlis mula kul 12
memang kul 12 tepat le tetamu pertama sampai
bermula dari saat itu, tetamu non stop
penat giler kaur masuk kuar masuk top up lauk pauk
macam nak tanggal le kepala lutut
tepat kul 2, sate da tinggal suku kotak je
dilema sebab makanan sume da tinggal sikit
penyelamat adalah soto aku... laju2 rebus bihun plak

terpaksa tambah oder sate..
terpaksa kuar p cari lemang lagi..
pinggan mangkuk cawan polistrine.. 3-4 kali topup beli la jugak

aku skang ni tgh sakit2 badan
kaki tangan...sumenye sakit
disebabkan aqil x sehat time tu, memang keje aku ngelek dia sambil layan tetamu, sambil topup makanan
memang seluruh badan ni tgh sakit2
bila la nak dapat berurut ni???

tu la dia penangan 5 tahun PIL x buat open house
sekali yang datang....berduyun x henti
kul 5 lebih baru la tetamu slow sikit ..

hasil post mortem open house kali ni, makanya ahli mesyuarat telah sebulat suara untuk membuat open house 2 tahun sekali
n next open house, kena buat meeting dulu
sbb kali ni kelam kabut sbb xde perbincangan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah