Friday 16 August 2013

Malang Tak Berbau

kesahnyaaaa
semalam aku eksiden..
aku pun xtau nak kata salah sape
memang motor tu langgar aku
tapi ..
eh..salah dia ke salah aku???

aku masuk roundabout tapi lane belah dalam
n masuk pukul 12
so, aku bagi signal
da tengok side mirror
keta kiri nak masuk kul 12 gak
begitu tu juga dgn sebuah motor
aku pun ready le nak membelok

ntah dari mana plak muncul sebijik moto lagi
dang!!!!!!!!!!!!!
terjatuh mamat tu atas jalan

aku dengan gabranya terus brenti keta tepi jalan
kuar tengok mamat tu ngn motonya
alhamdulillah sebab mamat tu xde pape
sebab lepas je dang!!! tu terus aku terpikir 'alamak!! mati x orang tu???'

tolong dia kutip barang2 berterabur atas jalan
tengok moto bley jalan lagi
side mirror patah, cover tayar depan tu (sorry ah weiii..aku xtau term dia ape) rabak, lampu depan pecah sebelah
aku memang cuak lelebih la..
aku tanya nak g klinik ke??katanya xpe la calar biasa je
aku tanya nak g kedai moto ke??katanya xpe, nanti dia settlekan sendiri
aku tanya kosnya berapa?? katanya 50 je cukup le
tapi atas dasar perikemanusiaan n teringat kat adik aku (tetitab...sebab aku rasa dak tu cam sebaya  ngan adik aku) terus je aku hulur 100
harap bermanfaat untuk dia

mana yang terkurang aku minta maaf
mana yang terlebih aku halalkan

tulah...dalam pada berhati2..
kalu da kata malang tu x berbau kannnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah