Wednesday 25 September 2013

Menu Simple






untuk bekpes, memang aku kena plan nak masak ape sebelom tido
kenapa???
kena la prepare apa2 sebelum tido
so, pagi tu xde la kelam kabut
kalu nk bekpes nasi goreng, sebelum tido kena la tanak nasi kan
kalu nak sardin roll, memalam da siap roll
kalu nak cekodok, malam tu da siap bancuh 
kalu bekpes simple2 macam roti ke, xyah le prepare pape
defrost je la gading beger, sosej
kalu da x sempat sngt sebab terbangun lambat, aku bancuh air je la

normal aku bangun is 4.30 pagi..ni kalu nak prepare bekpes yang makan masa le
kalu x, kul 5.00 le aku bangun
6.20 sharp memang da kena kuar rumah merempt ke Nilai drop budak2
terus rempit ke putrajaya

malam pun,menu yg simple2 gak
tetap kena masak sebab orang rumah nak makan
sape lagi kalu bukan lakiku n aqil le
akmal makan ikut mood
alya..memang xkan makan.. pandai berlakon budak ni. walhal kat nurseri cikgu dia kata makan mcm x cukup2. awal2 dulu aku heran le jugak.xmo makan tapi badan tough kemain.. lepas cikgu dia citer baru la aku paham. xde le risau sgt kalu dia x makan kat umah sbb kompem2 kat nurseri dia balun abis

menu repeat aku ofcos le telur dadar..
masak le berapa kali seminggu pun tetap layannnnn
seb baik lakiku x cerewet psl makan..ehhhhhh???
antara menu simple aku 2-3 ari ni


 simple je kan..
tauhu goreng + udang masak kicap pedas
makan plak dengan nasi panas2
sedapppp oiiiii..
udang mahal.. 7 ketul aku amik tu = RM5.00
duit belanja dapo aku skang cepat beno susutnya
ke lepas minyak naik ni baru ake perasan










tauge tumis air
again...dengan tauhu lagi
suka beno ea ngan tauhu














sambal sardin dengan kentang
peveret ni
makan plak dengan nasi panas2
tak layan lauk lain pun takpe kann














lauk paling sedappppp
lakiku x suka bawang
jadinya x perlu bubuh bawang
pecah telur + garam + mayonis
lemak berkrimmm













untuk dinner aku memang kena masak simple2 je
sedap masterchef ni cuma boleh beraksi di dapo dalam masa 20 minit - setengah jam sahaja!
sedap time tu aqil tido..
memang kena wat keje masak mandi semayang dalam tempoh tu
ye la..sampai umah pun da pukul 7.00 kan
kalu nak masak ayam ke ikan ke
aku memang beli je kat kedai sebelum balik umah walaupun dalam freezer ade stok
lambat weii nk tunggu defrost

dapo x berasap kalu lakiku overtime je
tapi..bukan le x berasap langsung
sebab si aqil tu memang alarm dia makan nasi kul 8.00
kalu kul 8.00 x dapat nasik, memang mcm hape dia mengamuk

2-3 ari ni, susah plak si aqil ni nak makan
sakit gusi agaknye..
5-6 biji gigi nak kuar serentak
patut le demam..

nak masak apa malam ni ea????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah