Tuesday 24 September 2013

Can I Say No To Nasi????

aku nak turunkan berat badan yang makin memberat ni
siyes, mcm da x larat nak bawak

mental kena kuat .. sebab nak lawan nafsu makan yang menggunung tinggi

aku kalu nak kurus cepat..memang xleh sentuh nasi
terbukti.. sebab dulu penah buat
dari 75kg turun ke 48kg dalam masa 2 bulan lebih
memang aku elak makan nasi..tp wiken makan le sikit
tambahan plak masa tu keje kedai buku
aku selalu offer tiap kali supplier turunkan buku, biar aku yg tolak troli angkut kat loading bay
giler kental masa tu nak kurus kan
menangis lepas 2 bulan setengah tu bila saiz seluar da tukar dr XL ke S

lepas tu bila sambung degree, jadual makan xtentu hala
x exercise..
amik ko..kembali ke berat sebelumnya secara perlahan2


adoiii... siyes nak kurus ni
tp xmo amik ubat kurus ke hape
takut effect long term nanti

solutionnya, tu la..jgn sentuh nasi
tapi..boleh ke???
mcm x caya je aku bley lawan nafsu ni


pucuk pangkalnya adalah hati dan fikiran
kena sama wavelength gitewww

kena tekad..aku buat sume ni untuk kesihatan diri sendiri
maklum le bila umur da masuk 3series ni kan
cepat je penyakit nak datang

moga2 aku disiplin n kental

1 comment:

  1. blh je sys..i pun dah 3 bln x mkn nasi, mknan bergoreng n fast food. dr 72kg now 63kg. i target 55kg mcm masa zaman kat tg mas dulu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah