Monday 3 June 2013

Trip Ke Cameron Highlands Yang....

seumur hidup aku yang da 30++ ni..
ni la pestime aku nak naik cameron highlands..
ehhhh...tipuuuu
aritu naik nak survey hotel je utk event Bahagian..so x kira ehhh

makanya bersempena cuti wesak..
(kena la amik time cuti kannn..cuti disediakan mcm da paras2 idung je)
gerak dari senawang dalam kul 10.30..
lambat ehhh..
mana taknya bersilat berkuntau dulu kat dapor nak menyiapkan bekal2an
aku nk masak simple2 je..
ayam masak merah, telur dadar je udah..
jgn nak demand2 macam makan kat restoran eh
tapi mak ani (mak aku le tu..)..
sebukkan rendang ayam bagai..
dah sampai umah aku pun hampir2 tgh malam.. apa citer nak merendangkan ayam tu??
syok2 mask, gas plak abis..
banyak beno iklan kat dapor ni..tu pasal lambat siap masak
maka lambat la gerak..

masuk plus hiway tu, smooth je la perjalanan ke utara
belah ke selatan plak jammed panjang
smooth kejap je pun..
lepas je damansara.. mula2 pelan.. pastu macam x gerak
gitu je la iramanya sepanjang perjalanan

nak benti r&r rawang..full house
gitu2 la r&r seterus-seterusnya...
sampai le kat ladang bikam..xleh tahan
lapo..nak membuang...budak2 da stat rimas
gigih gak le tunggu parking kosong
sila maklum waktu itu jam sudah menunjukkan pukul 3.30 petang
sila bayangkan betapa lamanya tersangkut kat hiway tu
ni pun kira xlama le sebab bantai lorong kecemasan je manjang

betapa ramainya manusia di setiap perhentian
ko bayangkan je la..
sampai kosong tangki air sume
nak tunaikan hajat pun kena beli air mineral ko
seb baik air mineral lum abis lagi
da dua lori aku tengok macam nak kosong... laku sungguh jualan diorang aritu

da isi perut bagai..
maka perjalanan diteruskan...exit d tapah
bermula la perjalanan yg mendaki.. berayun ke kiri ke kanan..
masa mendaki ni pun on off jammed
sampai tanah rata..ok je
stat nak masuk berinchang....udah jammed balik
hujan lebat plak tu..

adik aku da sewa apartment belakang petronas berinchang tu
senang nak merambu ramba di pasar malam katanya
tapi parking satu umah satu lot je
wallaweiiiiii... satu keta terpaksa pandai2 mencelah cari parking
sebab keta aku 2 je dewasa dgn 3 budak
berbanding keta adik aku yg 5 dewasa 1 baby
makanya aku dapat le lot parking itu..
susah woo kalu aku parking ntah mana hala

mekasih le sume2 sbb memahami

apartment adalah awesome
best le bley masak2 bagai
masa ni la aku rasa ruginya aku xbwk megi
ngan cuaca hujan renyai2 sejuk.. pekena megi kari ngn telur adalah sgt sedapppp
masuk umah da kul 6.30 petang dann..
perut adalah sgt lapar
korek2 rice cooker cr nasik n balance lauk pauk tengahari td..
burpppp..




1 comment:

  1. kalau time cuti pergi jalan mana2, mmg sesak. baik ke utara, baik ke selatan. rindunya suasana kt CH...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah