Wednesday 12 June 2013

kisah raja buah.. si durian


da few days gak la si akmal ni merengek
pantang nampak lori jual durian tepi jalan tu
'nak bubuyan.. nak bubuyannnn'..
sila faham sebutan budak pelat k.. 
translate 'nak buah durian...nak buah duriannnnn'

makin ari makin x makan pujuk
reason aku malas beli...
sebab ayahnya allergic ngn durian
fefeeling mat saleh kunun xleh bau durian
nak muntah bagai
walhal dulu PIL kata makan jerrr
lepas balik obesi (kecik2 dulu obesi jap neman FIL sambung belajar)..
terus xleh bau durian

kemuncak budak ni mengaruk adalah ari ahad aritu
aku da x tahan dengar dia merengek je
sebab aku da tau gak... karang bukannya makan sangat
ni mesti kes dengar citer kawan2 makan durian nihh

petang tu jugak gigih le aku meround cari orang jual durian
jumpa gak lori durian ni dekat2 ngn umah

giler mahallllllll
hahahaaaa... padan ngn muka
selama ni tau makan jerr

amik dua bijik
RM 30 hokeyyyyy
dengan harapan berjaya membedal tanpa meninggalkan sebarang sisa

balik2 umah, lepak kat porch jerr
kang tuan rumah balik bau semerbak, mau dia cabut larikkk

seperti dijangka sejak awal..
seulas pun x abis

grrrrrrr...

mana nak campak durian2 ni
giler ke nak buang setelah abiskan 30 hinggit

aku amik sume isi
masuk dalam tupperware
balut suratkhabar berhelai2
masuk plastik 2 lapis
masuk peti ais

selepas sejam..
abis da peti ais aku bau durian

tukar plak masuk dlm freezer
masuk gak bau kt tempat letak barang tu

makin ari makin kuat plak bau dia
pingsannnnnnnnnn

dan tetiba aku rasa macam nak muntah plak masa bukak peti ais pagi tadi
oopppssss... da jd bini mat saleh ke aku????

p/s: mungkin nak buat crepe wiken ni.. sumenya bergantung kepada keadaannn
cepatla wiken.. siyes x tahan da ni


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah