Monday 22 October 2012

Review: Day 28 After Insertion

hari ni hari ke 28 selepas memasang implanon..

hmm..

selera makan seperti biasa.. xde la bernafsu sgt nk melantak.. takut juga masa memula tu nak pasang bila org kata selera makan akan naik mendadak. berat naik sekilo (aiyooo.. tu pun timbang 2 minggu lepas)..mcm konpius plak mkn biasa tp berat naik sekilo. hmm..dok kat opis..sejukkk..bila makan lemak terus beku..eeehh..betul ke ni??hahahaaaa..aku nk sedapkan ati la tu

lenguh2 tangan.. yg ni aku dpt rasa dlm 2 minggu lebih camtu.. 1st week pasang tu, aku dilarang angkat berat2..huaa jap..seksa giler nak dukung aqil, nak buat keje..sbb selalu sebelah tangan ni (yg kena cucuk) yg dukung aqil.. sebelah lg menyambil2 buat keje.. rasa mcm OKU jap..camni rupanya rasa orang yg kurang upaya ye.. walaupun kurang upaya aku ni xsampai 5% pun susah diorang tu.. jadinya, aku (juga yg lain2) silalah bersyukur dengan nikmat Allah yg telah mengurniakan sepasang tangan utk kita..

period..
orang kata bila pasang implanon ni, period kita xkan teratur. tp aku nye peod ..normal je. lewat 2 ari je.. cuma awal2 tu cam konpius sikit .. period ke x ni??? sbb cam calit2 je.. rasanya mcm 1st period lepas beranakkan aqil.. n so far, xde la sampai 2-3 minggu..mcm pengalaman orang2 lain yg aku baca

so far, da ok..da xde sengal2 tangan da.. selalu dok gosok2 kat tmpt tu.. sbb tau ade something kat situ.. kalu pakai IUD tu, sumpah ngeri.. hahahaaaa..sebenarnya takut sbb benda tu dok kat dalam n x boleh nk tengok dgn mata sendiri kan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah