Wednesday 10 October 2012

Bersyukur Sentiasa


hati saya tiba2 jadi sayu bila tengok sorang baby ni masa amik akmal n alya kat nurseri petang semalam.. tiba2 terus teringatkan si Aqil.. sebab baby ni sebaya dengan Aqil.. kakak baby ni plak sebaya dengan si Akmal.. memang geng la dgn Akmal sejak baby lagi.. parents dia plak, even though aku xde le kenal rapat..takat2 assalamualaikum-waalaikumussalam, hi-hi, bye-bye.. nama pun aku xtau. tapi kalu selisih bahu/kereta, mesti greet each other.. plus, parent baby ni ade kedai kelengkapan bakeri. harus la aku yg suka membaking ni selalu berkunjung.. masa tu still dok Nilai lagi laa.. panjang beno mukadimahnye.. k sambung balik

masa mak bb ni bersalin, seingat2 aku masa tu lum cukup bulan lagi la. sbb duenya patutnya lebih kurang ngn due aku.. so, awal sebulan rasanya baby tu da lahir.. aku plak beranakkan si Aqil tu, berpantang kt kampung n terus pindah umah baru. so, memang xpenah jumpa lagi la dgn bb tu.. ni pun sbb hantar akmal n alya masuk nurseri ni semula. tu yg dpt jumpa tu..

selalunya timing aku hantar/amik budak2 ni akan sama dgn timing bapak budak2 tu hntr anto anak2 dia juga. kebetulan semalam masa nak amik akmal n alya, nampak la si bapa ni tgh dok tunggu kat bangku luar nurseri tu.. masa tu dok perati dr dlm kereta je.. tunggu bb la tu kot sbb bb je yg xde lagi. kakak2 bb sume da standby.. tup2 bila cikgu hulur baby kat bapak budak tu n at d same time aku terpandang....

nak menitik air mata.. mesti parent bb ni sgt tabah.. ade kekurangan sikit kat bb ni.. terus aku mengucap syukur.. sebab dapat anak2 yg sihat n sempurna.. xdpt bayangkan keadaan aku jika diuji dengan sedemikian rupa.. 

terus muhasabah diri.. bersyukur dengan apa jua yang aku ade.. xbaik kan aku ni. kadang2 kalu xdpt benda yg aku nak tu, mula la merungut. xcuba nk tengok benda yg aku da ade.. 

syukur dengan segala nikmat yang Allah kurniakan.. syukur masih bekerja walaupun kontrak saja. syukur punya anak berderet walaupun memang penat n xcukup rehat. syukur diuji dengan 'ujian' sebegitu, membuat aku menilai segala kekurangan diri..

syukur..syukur..syukur.. atas setiap rahmat n musibah. sesungguhnya, Allah jua maha mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNya


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah