Tuesday 30 October 2012

Akupuntur Untuk Baby??


Kelmarin bawak Aqil g klinik.. risau betul dengar bila dia bernafas.. bising chest dia.. sebab xpuas hati dengan layanan doktor klinik ampangan tu..

kesahnya, bawak Aqil untuk cucuk 6 bulan ari khamis sebelum raya aji tu.. punya awal aku datang amik nombor. nombor aku paling last dia panggil..haiiii..geram no.1 da kat situ.. da alang2 g klinik ni kan, mintak la nak jumpa doktor sekali sebab risaukan Aqil ni yang kadang2 xlena tido malam, mcm tercungap2 pun iye.. makanya, kena la amik nombor lagi sekali.. menunggu lagi...

depan bilik doktor ade sorang je patient.. tu pun da masuk check. tunggu result je.. senang la ati aku kan. bley balik cepat.. tunggu punya tunggu punyalah tunggu.. 15 minit berlalu.. bila la doktor ni nak panggil aku masuk???? setengah jam sudah.. aku da x tahan!!!!! misi lalu je aku terus tanya lama beno petient kat dalam tu??? sekali tu.. xde patient la!!!! bila bilik doktor tu terbukak sikit... aku dengar...

doktor: tepung 2 cawan.. gula secawan.. bla..blaa..blaaaaaaaaa..
(5 minit x abis2 lagi!!!!!) 
sibuk salin resepi rupanya doktor kita ni.. tau la nak raya esok. tp jgn la buat time keje ngokkkkkk!!! tension aku

letih aah membebel ni..kembali kepada cerita asal..

doktor kat klinik swasta ni explain la kat aku yg super risau keadaan aqil.. katanya kalu baby, kahak hanya ada di rongga tekak tu. tipis peratus untuk kahak berada dalam paru2.. ok.. lega di situ. doktor advice untuk selalu sapi vicks/ minyak baby kat dada n belakang badan. make sure baby selalu feel warm on that area. baru la bb selesa. katanya, buat la akupuntur tuk bb..akupuntur???? terkejut ummi tau aqil.. rupa2nya ala2 picit tapak kaki bb nak bagi lancar darah..haihhh...lap peluh lap peluh.. ingatkan kena cucuk2 jarum tu..

dapat ubat yang sama mcm klinik gomen tu.. so, 1 kat umah, 1 lagi kt opah..

aqil jgn noty2 tauuuu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah