Friday 8 March 2013

.D.I.LE.M.A.

ye....dilema sangat
sama ada nak teruskan aqil di nurseri
ataupun teruskan opahnya jaga

aqil sejak 6 bulan (aku mula keje semula)
memang opahnya membela
maklum le baru pindah tempat baru, xtau mana nurseri yg ok
plus, aku memang cerewet skit sampaikan aku rasa xde nurseri yg good servis mcm tempat yg aku hantar akmal n alya
janjinya adalah sementara aku nak biasakan diri dgn rutin baru...
n sementara fulus ada lebih skit..

lepas CNY bulan lepas, aku memng da park aqil kt nurseri yg sama ngn akmal n alya
sebabnya opah dia g umrah

yg bestnya sejak hantar nurseri ni, waktu tido malam dia mmg sharp
9.30 da bg alarm yg dia nak tido
aku memang suka la..
lebih awal dia tido, lebih banyak keje umah aku dpt setel..(setel la sangat kan....)
bagus juga untuk dia..ade kawan2 sebaya
xde le dia takut org..
nk melekat 24jam bawah ketiak mak dia ni...


n skang opah dia da balik
sure sehari dua nanti tanya aku psl aqil
nurseri pun da tanya bulan ni full ke???

kesian kt opah aqil tu..
masih menguruskan adik ipar aku..tingkatan 2
hantar ke sekolah..jemput dr sekolah
hantar ke tuisyen... jemput dr tuisyen
kuar shopping brg dapur n lain2 keperluan..
ngangkut juga si kenit tu
si kenit ni plak stil consume EBM.. maknanya xleh le berluaran lelama sgt kan

kesian juga kt opah si aqil ni
bilamana aku kena outstation yg baliknya memang ala2 nk tengah malam
kena plak tinggalkan si akmal n si alya
aaiiihhhhhh... x smpi ati bilamana aku amik, opah si aqil memang nmpk sgt kepenatan
rasa bersalah woooo...
terasa mcm menyusahkan dia sgt2 walaupun dia willingly

so, aku ingt if sume anak2 aku hantar ke nurseri..
sekali sekala aku letak ngn opah diorang smpi malam..
xde le rasa bersalah sgt..(rasa bersalah tetap ada sbb tinggalkan anak dlm tempoh yg lama dlm sehari tu)
plus, kalu sume aku hantar ke tempat yg sama..
da kurang persinggahan aku pegi dan balik keje
yg aku rasa selama 2 minggu lebih ni..
sgt2 menjimatkan masa..
n aku xperlu terkejar2 timing.. maklum je la, pagi2 kn opah si aqil tu nk kena hantar adik ipar aku yg sekolahnya agak jauh
yg bestnya jugak,
waktu terakhir aku susukan aqil adalah 7.30pg..dalam keta depan nurseri
(sebelum ni dalam kul 6.00pg gitu  bf aqil..which is aku rasa awalnya kena tinggalkan dia)
waktu terawal aku susukan aqil adalah 6.30ptg..pun dalam keta depan nurseri
(sebelum ni dalam kul 8.00mlm gitu br dpt bf aqil..which is aku rasa rugi bnyk masa)


tp, boleh ke opahnya terima kenyataan????
dilema weiiiii...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah