Friday 27 December 2013

Lama-lama nanti biasa la...

Tu ayang nak sedapkan ati sebenarnya. Sure la tak sama kan dengan seksyen lama.. auwwww.. rindunya seksyen lama aku yg sentiasa havoc. tapi syukur masih diberi peluang walaupun bukan keje tetap... Masuk seksyen baru ni, nature keje memang totally different.. sedang cuba membiasakan diri dengan term2 yang diorang gunakan.. so far, keje da seminggu lebih ni, aku belum ada tugas spesifik. Buat masa ni, membantu team yang buat cover keje2 hot gitew.. lenguh kaki meround hospital semalam. Buat inspection je..  tapi siyes macam nak tercabut urat kaki.. Ke sebab aku da berat sgt skang ni??

oh ye.. baru awal2 misi nak mengurangkan berat badan.. konon2 takmo makan nasi..tapi hancusss. ku telan jugak dek kerana lapar giler. bila da makan, baru tau menyesal.. nak menyesal pun x guna kan.. kitatengok pencapaian arini camne plak..

breakfast arini pun homemade juga.. berbento la kita setiap ari.. save cost le di saat2 sume barang2 naik harga ni..

hmmm.. belum rezki aku lagi nak lulus inteview gomen ni.. sedey tapi redha.. teringat kata2 kawan aku. aku x murah rezki dalam bab kerjaya, tapi rezki2 lain ok je...

1. rezki jodoh..alhamdulillah da kawen. compare dengan kawan2 aku yg masih bujang
2. rezki anak. syukur da beranak 3. compare dengan parents2 lain yang masih berusaha nak dapat anak.
3. rezki rumah. alhamdulillah x perlu berhutang dan telah langsai.

jadinya, aku redha je la.belum rezki aku nak dpt keje tetap. ke aku memang ditakdirkan x boleh kerja dengan orang?? apa2pun, kena percaya setiap yang ditentukan ada hikmahnya.. mungkin bukan sekarang, tp insya allah lambat laun nnti..

jom positif!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah