Thursday 18 April 2013

Aqil da 1 tahun

semalam aqil da genap setahun
kejap je rasa masa berlalu kan..
semalam juga dengan rasminya aqil da pandai berjalan.. happy mak ko nak

teringat balik setahun yaang lalu masa nak beranak kan si aqil

aku cuti awal seminggu sbb nak bersalin kat kampung
sebab dua anak sebelum tu beranak memang dalam masa seminggu sebelum EDD
masa ni jugak la dpt interview..
tapi sure la xdpt kan.. sapa nk amik orang yg tengah memboyot niii
tp aku pegi jugak la.. mana la taw ade rezki kannnn (walaupun aku memang da pasrah xde rezki)

3 ari kat umah mak, aku x beranak2 lagi
walhal ari2 menyental membilas baju..(masa ni mesin basuh mak rosak.. kesian kalu mak yg buat..aku buat le dgn harapan senang aku nk beranak nanti)
laki aku plak, da lama sgt katanya cuti..nk mintak balik seremban
kang aku bersalin x dpt cuti lelama plak kann
redha je la..

selasa petang tu, aku cirit birit
ntah apa yg silap makan ntah (walhal ini pun bley consider tanda2 awal nk beranak)
ulang alik aku masuk toilet
dari kul 5...
dlm kul 6.30 petang tu sakit da lain mcm
aku bgtau mak, abah, laki, mak mertua..mungkin masanya telah tiba ..mohon ampun bagaiii
abah da siap2 nk anto gi spital.. tapi aku suh abah relax dulu..marghrib dulu bah..
walhal time ni aku rasa contraction da every 5 minutes gitu

siap je abah sembahyang, terus nk gerak g spital yg jauhnya lebih kurang 25-30km dri umah aku
masa ni rasa da xleh jalan..
merangkak..mengesot pelan2 aku nak masuk keta
siyes rasa mcm baby nak kuar

otw tu abah siap tny.. ' senyap je.. x sakit ke??'
adoiiiii.. confirm la sakit.. tp malu ah nak tunjuk (boleh????)
ooo.. mak aku x ikut sebab jaga akmal n alya kat umah
anak2 aku melalak nk ngikut ingat maknye nak g jenjalan

lagi 7km nk smpi spital.. (betul2 aku lagi signboard hospital 7km lagi)
aku dengar bunyi pop..confirm air ketuban da pecah
dan2 tu jugak aku rasa baby nk kuar sesangat
disebabkan aku banyak tengok tv, aku control la breathing
xmo bg baby terberanak dlm keta dlm keadaan gelap gelita n aku berdua je ngn abah

smpi pintu gerbang hospital, aku memang bley rasa kepala baby nk terkeluar..
smpai kecemasan memang kena tolak laju2 masuk labour room
naik atas katil standby je
bley plak nurse2 kat labour room tu lemah gemalai nak pasang ctg bagai..
aku terus sound 'baby sy nak terkeluar da ni.. xyah pasang2 mesin tu..x sempat'
terus panggil midwife
midwife tengok n trus ckp 'ok.. push sikit je..'
maka keluar la aqil..tanpa disaksikan ayahnya..tepat jam 8.10malam
sbb ayahnya baru kuar tol seremban masa ni

cepat kannn..
alhamdulillah rezeki aku..sakit contraction x lama
akmal dulu 7 jam
alya 5 jam
aqil ni x smpi dua jam..

syukur....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah