Monday 22 April 2013

Aku Rasa.... + Aku Geram Kalu..

aku rasa...
aku kena bekerja sendiri
sebab rezeki aku nak bekerja ngan orang ni mcm susah nak melekat jerr

sejarah awal keje aku mula lepas abis degree
keje ngn konsultan
masuk keje ogos..masa ni dok ngn sepupu kat ukay perdana
xde le penat sgt since pegi balik keje ngn dia kan
bulan 9 lepas kawen
aku dok seremban..ulang alik lerr ari2 naik bas
pegi gelap balik gelap
siyes masa ni mcm xde life
balik umah da penat.. wiken memang nak rehat jerr
bertahan 4 bulan sbb cik abang x larat nak anto aku ari2ke stesen bas pepagi balik memalam (senawang ke seremban pun amik masa sbb banyak traffic light)
 keje ok tapi boss agak x best
psiko tak boss mcm controller punch card
punch card depan bilik dia
xleh balik selagi dia x balik

maka, bekerja la aku dengan kontraktor plak
naik bas lagiiiii..(sebab lesen keta xde lagi + masa ni cik abang kata xpe. pelik aku walhal kena kuar awal gak hntr aku g bus stand)
maybe  sebab kali ni balik awal kottt
best gak.. time sgt2 fleksibel
bley lari sana lari sini
boss sgt understanding.. janji keje jalan
pun x lama keje sini sbb dpt offer keje gomen
sambilan jerr
ntah nape aku rasa secure sgt masa tu..
sebenarnya sbb aku nk mengelak bagi 'under table' ni..(korang paham2 je la sesapa yg dok bwh line kontraktor ni)  
 
 maka bekerja la aku kt gomen ni
dari xde anak sampai da anak tiga
camtu je la aku

sepanjang tempoh tu, berkali2 exam SPA sampai aku muak
sekali je lepas ke PAC PTD, sekali ke inteviu PTD
hmmmm...kantoi..

inteviu J41 berkali2 jugak... kantoiiii je memanjang
inteviu swasta yg x smpi 10 tu pun kantoiiii je memanjang

alasannya..
ooooo..anak kecik2 lagi eh..(maklum le berderet cam ketapi kannnn.. takut aku selalu cuti..tp tu la hakikatnya..budak kecik memang kerap sakit..nk bina imun diri kannn)    
oooooo.. tengah pergnant ke?? (confirm la x dpt kan..xkn baru masuk keje nk approve maternity leave ko)
oooooo.. da lama sgt la u dalam government.. (stigma biasa.. sendiri mau ingat kenapa)

siyes aku da muak nk mintak2 keje ni
plus, umur pun da banyak
plus, skang ni SPA da tapis online..CGPA bwh 3.00 memang xde harapan (aku yg sipi2 nak 3.00 ni pun kena say babai  laaaaa)
plus, aku nak sentiasa dekat ngn anak2.. nk spend time banyak dgn diorang sementara diorang masih kecik lagi ni   

skang ni memang aku x enjoy keje aku
aku sentiasa...SENTIASA risau kena outstation
bukan sekali dua je sebulan
boleh jadi akan berkali2
bukan dekat sekangkang kera..
boleh jadi sejauh kena naik kapal terbang


travel yg amat3 memenatkan
140km++ per day..everydayyyyyyyyy
penat atas jalannn
 
ari2 4.30 pg aku da bangun
buat bekpes.. kadang2 simple kadang2 heavy
siapkan beg budak3 beg aku
siapkan bekal budak3
mandi, bersiap b siapkan budak
6.30pg adalah waktu paling lambat aku kena keluar dr rumah
singgah d Nilai drop bebudak kt nurseri
singgah beli bekpes kot2 bebudak ni request benda selain dr dibekalkan
bf aqil dulu sebelum gerak ke putrajaya

smpi opis kadang2 awal kadang2 cukup2 time je
kadang2 terlewat juga
bergantung pada keadaan trafik

maka bekerja di opis seharian tu
tension memanjang jerr.. happy la jugak sekali sekala
kadang2 termengentuk di opis.. tapi x penah curi2 g tido tawww

balik kena sharp 5.30ptg
kalu lambat kuar, makanya lambat la segala2nya
smpi Nilai, singgah dulu mini market beli bahan utk masak dinner
amik bebudak.. bf aqil sblm gerak
kat situ je da amik 1/2 jam
paling lmbat kul 7.00 gerak dr nurseri

kalu PLUS hiway jammed.. ntah ade eksiden ke hape
makanya smpi la umah kul 8.30mlm
penah gak dekat kul 9 baru smpi
letih wooooo..
kalu smooth je sebelum kul 8.00 da smpi

punggah2 barang..basuh segala botol2 susu (botol susu budak3 dlm keta + botol2 EBM aku..berbotol2 le jadiknya..ni pun makan masa)
prepare untuk dinner lagiii
sambil2 sumbat baju dlm mesin basuh.. 
sambil2 bf aqil kalu dia request..sambil2 bancuh susu alya n akmal..sambil2 cebuk berak
kena time tiga2 serentak minta cebuk..pengsannnnnn
  
bayangkan  je la betapa mcm mesin da robotnya aku
kadang2 mcm x bernapas..

Aku penat sangat smpi aku rasa aku xnk keje..tapi sapa nk bayor duit keta, duit ptptn, duit mcm2 lagi
cryyyyyyyyyy..

aku gerammmm bilerrrrr...
mcm aku je kelam kabut buat sume benda
macam le tangan aku mcm sotong kurita boleh handle sume benda dalam satu masa
tapi orang tu sebuk melayan gajet.. sebuk ngn online games
budak berak mintak cebok kena marah
budak lapar minta susu pun dia merungut
mengacauuuu jerrrr katanya  
ye laaaa. sume anak aku kannn
aku yg ngandung.. aku yg beranak.. 
jadi memang sume benda aku kena buat!!!!!!!     

 da la...
ntah pape aku da merapu ni
k
babai 
 
    



1 comment:

  1. impian saya mmg nak jadi seorang surirumahtangga satu masa nnt, membesarkan anak2 dgn cara sendiri, spend time more with them di samping majukan bisnes. hopefully, one day akan termakbul doa ini. amin...

    * actually, x larat dah tiap2 pagi nak bangun awal ke office. petang pulak sampai rumah dekat pukul 7pm. penat sgt kan. huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah