Monday 5 November 2012

Isnin Yang Kelam Kabut


sejak-sejak keje ni, aku rasa wiken da mcm xde makna jugak.. bezanya, sabtu da ahad x yah g keje, x yah anto anak2 g nurseri..

but still kena bangun awal2 pagi... nk kejarkan seminggu punye  keje2 umah yg x ter'catch up' lagi..

buat bekpes dulu, basuh baju bajan, sapu mop lantai, kemas2 dapur yg during weekdays kemas ala kadar je.. sidai baju, potong rumput yg sekangkang kera kat depan umah tu.. yg paling x menahan, lipattt kainnnnn.. berbakul2 tau tak.. hasil tuaian baju aku 5 beranak kat umah ni.. fuhhh.. lap peluh lap peluh.. bila da lipat tu..amik ko..sorang sebakul baju..pengsannnn

sambil2 memenuhi jemputan kawin juga wiken2 ni kan.. misi ke tesco cari barang dapur, susu, diapers bebudak, buah2an nk buat puree aqil.. 

sebab tu aku kata wiken ngn weekdays sama je..weekdays aku sebuk ngn keje opis. wiken sibuk ngn keje umah plak.. hmm.. boleh x nak mintak cuti rehat???

sebab penat sangatttt.. maka, pagi ini aku terlewat bangun.. da terjaga jam bunyi kul 4.30..tp selamba je aku tido balik.. tau2 je da kul 5.20.. kelam kabut mcm charlie chaplin la aku jawabnya.. but.. still manage masak nasi, sambal sardin, sambal telur, telur dadar, teh o wangi panas, siapkan beg susu, pack bekal puree n susu aqil, pack bekal budak2 berdua.. all done in 30 minutes.. mcm x bernapassss

makanya juga, aku yg lalok2 ni, telah membawa kabel laptop yg aku mati2 ingat charger henpon aku.. dua kali sengal da ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah