Tuesday 1 July 2014

Cabaran Ramadhan

mencabar la sangatttttttttt... (tangan di bahu, mata ke atas ye..)

1st day puasa aku memang missed sahur
ntah camne boleh plak tak terjaga
walhal selama ni aku adalah orang yang mudah sangat terjaga kalau dengar alarm
yg ni, sumpah memang tak tersedar langsung
celik2 mata je da pukul 6.30..
hmmmm..
puasa je la kan
yang penting da niat

puasa ke x puasa ke aku memang akan bangun 4.30 pagi
kalau x puasa, kena la prepare breakfast, lunch utk orang2 rumah
time puasa ni cam relax skit walaupun bangun awal
xyah nak prepare macam2 sebab laki aku suka sahur simple2 je
breakfast budak2 pun yg simple je.. roti, cereal, nasi goreng

6.20 kuar umah..
mencabar gak memandu di pagi-pagi ramadhan ni
sume nak berkejar..sume nak cepat.. nasib la jammed kat certain2 kawasan je

puasa ni memang malas nak tukar WP..kekal dengan WP3
sebab aku rasa ramai yg amik WP awal
aku tak kuasa nak bersesak-sesak
semalam kuar cam biasa..5.30
smooth n steady.. aku suka
sampai kota warisan before kul 6 which is awal la pada aku
tapi masuk je kota warisan tu da start jammed sampai le ke nilai
jammed sebab traffic light
lama kena queue

walaupun nursery kata kena amik anak sebelum pukul 6, tapi aku da bgtau awal2 memang aku tak boleh
nasib baik la pengasuh aqil tak kesah
lepas amik aqil pun, drive relax je..
hiway ke seremban pun lengang je
jammed kejap je dekat ngan seremban

sepanjang ramadhan, sepanjang hari bekerja.. aku memang bukak puasa dalam keta je
standby da kurma n air
syukur la juga ada benda nak dimakan kan
confirm kalu aku buka itu je, cukup sebulan mau turun berkilo-kilo
bagus gak demi misi kurusku

banyak beno menceceh...
cabaran ramadhan kali ini adalah...

aku da stat bisnes kecil-kecilan gitew
asalnya buat suka-suka bila ada member ofis minta tolong buatkan
ni da meleret2 plak odernya
penat tapi seronok tapi penat
mana ada benda yang mudah dalam dunia ni kan
melainkan ko anak orang senang..celik2 mata memang da mewah

bisnes biasa2 je..
tapi alhamdulillah tak putus-putus
biasa aku memang collect oder n masak2 wiken je
tapi stat bulan puasa ni ari2 pun oder masuk
mana yang memang tak leh tunggu wiken memang akan buat la tp tak banyak
aku kan keje.. sampai umah da dekat kul 8
tak larat nak menyambal banyak2
tapi kalau wiken memang 2-3 trip la
ni pun stok cili blen sebesen da abis
malam ni nak gunting cili je..

#sambalkering #sambalbilis #sambalbilistempekacang #sambalbilismeletop
feel free to VISIT my iG mummy_akmalyaqil
wassup/pm 0176991259



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah