Friday 21 March 2014

Malang Tak Berbau


Nak dijadikan citer...
Aku da plan da arini nak cuti
Nak bawak ferrari merah aku tu pegi berubat
Sebab semalam pagi bwk mcm da x best + memacam bunyi yg didengar
Semalam petang gak meeting kat KL
Balik meeting rushing le nak balik umah sebab da lambat
Sampai salak tinggi,tiba-tiba ferrari merah tu terbatuk-batuk
Bila tekan minyak,kemain lagi mengaumnya tp x kemana pun
Nasib baik manage tuk bertukar ke lorong paling kiri
Terus masuk lorong kecemasan
 
Sambil termangu2 apa yg perlu dibuat, apa yg rosak
Terus kusut sakit kepala
Sejam tepon laki aku x berjawab
Tambah stress aku je
Sebab xde experience kan..blur
Terus tepon insurans aku suh carikan towing truck
Insurans cover rm200 je
Since aku nak towing sampai senawang,so kena la tanggung kos selebihnya iaiti rm180
Da x pikir apa da..janji dpt bwk keta balik umah
Memandangkan hari da nak malam kan
Tak mau lelama bersidai tepi jalan
Tambah plak,lum amik aqil kat nurseri

 


Nasib baik juga da call nurseri awal2 bgtau akan amik aqil lambat
Mintak la tow truck tu singgah nurseri jemput aqil dulu sebelum balik senawang
1st time aku ngan aqil naik lori
1st time juga unexpected experience
Lepas sejam lebih baru la lakiku call
Dia kuar beli brg dapo x bwk hp sbb tgh caj
Dia kata gak mahal towing tu caj
Dia kata sorry gak sbb xde di saat2 aku betul2 perlu pertolongan

Keta masih xleh dihantar ke bengkel sbb pomen aku tutup kedai arini
Esok baru masuk bengkel
Jadi x jadi cuti arini
Seb baik PIL ade keta spare
Pakai keta pinjam la dulu ni
 
Fobia juga bawak keta yg kita lum tau fi'ilnya kan
Td da dgr macam bunyi keta aku je da berdebar2 sgt
Maka arini jd pemandu yg sgt berhemah sbb x merempit mcm F1
Surprisingly,still manage smpi office as usual
Manage to get fevret parking spot

For now,kepala masih pening..badan masih sakit tak tau nape
masih mengantuk

Uols yg lain2,make sure u save no.tepon insurans/road assist uols
Mudah bila jadi hal2 x terduga camni

Posted via Blogaway

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Walk To Remember Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah